Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielka mobilizacja w terminalach morskich

22 lipca 2022 | Prawo co dnia | Małgorzata Kaliszewska

Trzy porty w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie mają być maksymalnie wykorzystane do przeładunków węgla i zboża, co może grozić zrywaniem kontraktów.

W środę w kancelarii premiera obradował specjalny sztab z udziałem przedstawicieli portów. Jeżeli rządy Polski i Ukrainy dopną umowy na przeładunek i składowanie węgla i zboża, porty i ich terminale będą musiały udostępnić infrastrukturę przeładunkową. Dla portów to dobry biznes. Opłaty pobierane np. za węglowce są o wiele wyższe niż za inne jednostki. Porty zatem nie będą protestowały.

Pozostaje pytanie, co z terminalami. Porty udostępniają im infrastrukturę.

– To one kontraktują węgiel, ale też zarządzają portfelem umów i będą weryfikowali, czy konieczne będzie zamykanie tych potrzebnych do zwiększenia wolumenu przeładunkowego węgla i zboża – wyjaśnia Jacek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12324

Wydanie: 12324

Spis treści
Zamów abonament